ESO

• Conéctate...

Sembrant futur en 3r. d’ESO

Date: febrero 6, 2015 Author: editor general Categories: ESO, General

El passat dijous 5 de Febrer els alumnes de 3r d’ESO, vam anar a Alcubles a reforestar arbres. La experiència va sorgir perquè fa dos anys en aquest municipi valencià es va produir un incendi devastador, que va destrossar tota la flora autòctona que n’hi havia a aquest lloc, amb les repercussions que aquest produeix tant en la fauna com en la fertilitat del sòl.

L’activitat va començar a les nou del matí a la porta del col·legi, amb tots els alumnes amb la il·lusió i el nerviosisme de fer una activitat, que la majoria de nosaltres no havíem fet abans. Destrés d’un viatge de 40 minuts en autobús vam arribar. Feia molt de fred, i el vent bufava amb tanta força que vam haver d’anar a refugiar-nos a la casa de la cultura del poble, on vam esmorzar. Després Marcos Pla ens va donar una xarrada, que al final es va fer un poquet llarga, sobre la natura, problemes que en aquesta es produeixen com els incendis, la desforestació i maneres de revendre-les.

Vam pujar una altra una vegada a l’autobús, on vam realitzar dues parades, la primera va ser a dos quilòmetres del poble, en el lloc on l’any passat els alumnes del col·legi van fer la seua plantació. M’agradava veure com en un paisatge, on sols podíem observar xicotets matolls i arbres mig cremats, ara sorgien uns brots verds, que simbolitzaven l’esforç i la solidaritat. La segona parada va ser el lloc de la nostra plantació, els monitors que ens acompanyaven ens van explicar com fer la nostra acció per a extraure la major fiabilitat de que aquells arbres pogueren donar color, en un futur. Passada una hora y mitja aproximadament, vam tornar a l’autobús, i vam anar a menjar a la casa de la cultura una altra vegada, perquè el vent no ens deixava altra opció.

Quan es vam acabar el menjar vam fer una assemblea de com havia anat el dia i de totes les coses que havíem aprés. A les quatre vam tornar al bus, sabent que tots havíem deixat en aquell poble la nostra llavor que durarà per sempre.

Ana Pastor Merino. 3ºC

Tags: , ,

A %d blogueros les gusta esto: